vietnam och hårda sängar

Nu ligger jag här i sängen i víetnam och har precis pratat i telefon med mor min, hemma har det snöat och här är det soooool som aldrig för!

Äntligen får vi ligga och steka på stranden igen :) som vi har längtat efter lite bränt fläsk och röda hudar!
vi befinner oss just nu i nha trang, hit tog vi oss med natt buss vilket va en upplevelse i sig. Sängar i en buss är en hitt enligt mig, Visst va det skapligt svettigt men jag gillar det! 
Väl framme hittade vi att hotell och här ligger vi nu och tar en lite paus efter liggandet på stranden, det tar ju endel på krafterna att ligga och steka på stranden och äta vattenmelon så det sprutar ur öronen på en.

Ikväll ska vi ta oss in mot något slags centrum om det finns, se om vi hittar oss några kap och det viktigaste av allt..ett glas vin eller varför inte två? Som jag saknar vin just nu, trodde jag aldrig att jag skulle säga, men att bara dricka öl, drinkar och annat blask får mig att säga dessa ord trots allt ;)


Nu är vi inne på vår 6:e vecka tror jag och om pengarna räcker så ska det fortsätta såhär i 2 månader till. Jag klagar i alla fall inte, jag säger bara underbart!
Längtan efter lite tacos på svenskt vis är visseligen väldigt hög, och en påsé godis från hemmakväll hade väl inte heller suttit helt fel en kväll som denna! Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.

Nej om empan skulle ta tag i att ta på sig lite kläder och fixa sig i ordning lite för kvällen.

Puss och kram. 

Kommentarer
Postat av: Syster Malin

Jag tror att sol och äventyr är lite bättre än godis och tacos hemma i svenska soffan.. men ibland längtar man till det vardagliga. Men jag lovar, det kommer ni få uppleva om och om igen :D



2012-02-16 @ 13:47:01
Postat av: mamma Anne

Jag har just tittat på bilder från Nha trang, det ser underbart fint ut, blir allt lite avundsjuk på er, Kram mamma Anne

2012-02-16 @ 14:13:40
Postat av: Syster Elin

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ÄLSKADE SYSTER-YSTER!!! Härligt med bildbomb, mycket uppskattat av oss här hemma. Var på Kottens 2-årskalas i lördags, mycket bra. Vilgot sa att han saknar dig och att filmen han fick på sin fördelsedag var kanon! ;) Snart åker vi oxå öster ut, nästa tisdag är det dags. Får väl se vart ni befinner er då, vem vet. Kanske en sammanstrålning går att få ihop? :) Puss och kram till er i massoR! PÖÖÖÖÖÖSS

2012-02-21 @ 11:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0