Dyka!

Tjohopp!!
Nu har vi precis varit och dykt och sitter nu och äter lunch. Det var första gången för min del, och jag äkar det! Så nu ska vi börja plugga till diving licens! Det betyder att vi skippar pouerto prinsessa och stannar här i Malapascua längre istället. :) Men det är en väldigt fin ö, inte alls mycket turister och vääääldigt trevliga phillipiner! Tyvärr så har vi ingen undervattenscamera så vi har inga bilder att visa er.. Vi har det i alla fall väldigt bra här och väntar redan tills nästa dyk! :D Hoppas ni har det lika bra där hemma!! Massa kramar från Johanna och Anders :)

Livstecken från Afrika!

Hej hej hemskt mycket hej! Nej, jag har inte blivit uppäten av ett lejon eller bortrövad av rebeller, det är bara sjukt ont om bra internetuppkoppling i den här delen av världen, så det är först nu jag har möjlighet att ge livstecken här. Jag har nu varit på resande fot i lite drygt 3 veckor och är just nu i Malawi. Första veckan spenderade jag och två kompanjoner på Zanzibar, vilket var helt sjukt fint. Vi hade hyrt ett eget hus på stranden där vi hade egen kock, städerska, trädgårdsmästare och nattvakt. Så där gick det ingen nöd på oss ;) vi hyrde en bil hela veckan, så vi åkte på lite dagsturer runt ön och sådär. Men det bästa var när vår trädgårdsmästare tog med oss ut på havet för att simma med vilda delfiner! Så himla häftigt var det!
Efter en vecka på Zanzibar åkte vi över till Tanzanias fastland och mötte upp våra resterande sju reskompisar på en camping utanför Dar Es Salaam och flyttade in i våra bilar som nu är våra hem. Sedan har vi kört en vecka i Tanzania och nu har vi varit en vecka i Malawi. Just nu är jag i huvudstaden Lilongwe och imorgon åker vi till Zambia.
Nu orkar jag inte skriva mer! På återseende! Kleeeem

Hejhej Bloggen!!

Liten uppdatering från Mr Norway and Miss Sweden. Nu  har vi precis ätit frukost på vårt mysiga resort här på Siqujior island. Vi har en jväldigt mysig bongalow precis vid stranden.. Tyvärr så har det blåst en del både igår och idag. Planen för idag är att  hyra en moped eller något och ta oss runt ön. Och imorgon åker vi nog vidare till Malapascua, som ska vara ännu ett paradis! :D See yaa later, förhoppningsvis med lite nya bilder. :):) Take care!

Åka buss!!

Hej alla där hemma!

Nu sitter jag på en buss och förbereder ett litet blogginlägg. Vi är påväg från Boracay till Negros Island så vi har en bussresa på typ fem timmar framför oss.  Men det är helt okej för vi har träffat två sköna mexikanare och två svenska tjejer så om man känner för att  prata med nån så är det inga problem. :)

Hur som helst så kan jag skriva lite om vår tid så här långt i phillipinerna.  För att göra en  lång hitoria kort så har vi egentligen bara varit i Boracay i fyra nätter. Men Boracay är ett PARADIS! Mycket turister, mycket svenskar, norskar osv. Men deffenitivt inte förstört av det. Forfarande vackert och inte tjatigt. Självklart får man ju förfrågnngar om massage, båtturar, om jag villl gifta bort min man osv.. Men det är sånt man får ta, phillipinerna är väldigt trevliga och söta, säger man nej tack så är det nej tack. :P

Vi har haft ett väldigt sött husdjur, elller den bodde utanför vårt fönster och pratade med oss hela kvällarna. Ha säger ge-ko och vi säger ge-ko och så fortsätter det. Jag tror han är lite ensam den lilla stackarn.  Vi har dessutom fått se tuppfightar i vårt lilla kvarter, lite intressant!

Annars  har vi mest legat på den underbara stranden och haft en  båttur runt ön som var väldigt rolig. Det var en liten segelbåt, väldigt speciell konstruktur, vet inte hur man ska förklara  men när det var höga vågor så fick vi iaf tusen ton vatten på oss, men det var bara kul. Sen tog vi en liten snorkling runda i de höga vågorna.   Det var också kul, men jobbbigt! :P

Jag tror Boracay lätt har varit det finste stället vi har varit på så här långt. Vi har träffat mycket trevligt folk och fått många visdomsord för den långa vägen vidare i livet. Det är synd att vi bara har 2,5 vecka här i philipinerna för det är verkligen ett underbart land och alla som får chansen borde åka hit! :)

Liten uppdatering, nu är vi Lolilo eller något och sitter i vårt hotellrum, dricker öl och har det allmänt trevligt med mexikanarna. Men nu ska jag försöka få in lilte bilder med. Enjoy! :)

Eldshow, som på många andra ställen! :)