Haj Haj

Äntligen kommer en uppdatering från oss tre apor som precis har anlänt till paradis ön Gili island…

Våran tid på Bali blev fylld av många överraskningar och mycket skratt. Vi bodde på Kuta beach i en vecka och planen var ju självklart att bli proffs på surfning, blev vi det..? Nej..

Vi bodde på Poppis 1 som var backpackerstreet med mycket folk och mycket liv. Dagarna gick ut på att gå till stranden för att ta mod till att surfa men vi hittade alltid en anledning till att bara sitta och kolla på alla andra surfare istället, MUMS.. Höga vågor, för mycket vind, skakis i kroppen mm. Det blev istället att vänta på solnedgången och njuta av en fin timme..

Vi har nu lite dåligt samvete att vi inte surfade men fick faktiskt förklarat att det inte är bästa tiden för nybörjare när vädret är som det är.. Så då är det OK ?! eller ?

Det blev mycket fest och självklart mycket dans, Svetten rann när vi visade Bali hur man som svensk dansar på riktigt. Det roligaste är nog att vi inte träffat så mycket backpackers utan hängde med dom balinesiska surfarna istället, Så varje gång vi kom ner till Kuta beach hörde vi våra namn skrikandes från stranden och vi kände oss populära, ÄNTLIGEN!!!!!

På onsdags eftermiddagen gick vi en runda med lite allt för skakiga ben på marknaden och blev inropade av en turist info där han skulle sälja in oss på en tur runt ön.. Vi tänkte att något måste vi ju göra och hörde vad han hade att erbjuda… Tro det eller ej men kl 01.45 fredag blev vi hämtade av en taxi och åkte mot Vulkanen MT.Batur där vi i 2 timmar skulle klättra  för att se soluppgången. Säger bara en sak, Tur faaan att det va mörkt. Blev ett antal stopp på vägen upp för att hämta andan och inse va håller vi på med ?!  Men upp kom vi där vi fick se en fin soluppgång och då va det värt all den svett som rann ner för våra bleka kroppar.

På vägen ner när solen va framme såg vi hur högt och brant det var och blev då stolta över våran insatts. Det här trodde ni inte om oss va ;)

Nu sitter vi på gili island som verkar vara en ö för oss, Rehab?! Inga bilar, ingen stess. Nu väntas en vecka med förhoppningsvis sol och bad!!

Ha det bäst

Frida

Skynda!

Hej Allihop!
Tankte bara skriva valdigt valdigt bra har i Moi ne, Vietnam. For om tre min stanger internetcafet vi ar pa. :P Imorgon kl 06.30 drar vi vidare till Da lat med ett skont par som vi har hittat :)En brasiliansk kille pa 20 ar som har varit ute och rest i hela varlden i 10 manader och en tjej pa 24 ar som ar fran den franska delen av kanada. Hur sota som helst! :) Idag har vi sett sanddynor, hur fint som helst. Jag tror vi akn forsoka fa upp lite bilder snart for paret har en data som vi tankte lana lite. :) Annars har vi mest chillat det senaste, varit pa stranden och badat bland stoooora vagor, hur kul som helst. Atit gott och varit ute och festat lite med faktiskt. Jag var ganska bakis imorse faktiskt. :P Men med lite piller sa fixar sig allt. :)
Hors snart igen! For nu maste jag dra! Take care and sleep tight! :)
/Anders och Johanna

trött men glad tjej!

Nu sitter jag här på vår hotells restaurang och blickar ut över vår pool, första poolen på resan som har blivit använd av oss.. visseligen under tid då man inte fick bada , men den är i alla fall använd! ;)

Nu har de tre tjejerna provat på utelivet på Bali, jag kan säga som så att ja party det är det, ska bli skönt att komma till ett lite lugnare ställe snart och bara vara och ha det gött som smör :).
Det är inte direkt någon solning här, så den bruna färgen försvinner mer och mer på våra vackra kroppar.
Jag gillar bali och vad det har att erbjuda!

Igår kväll fick vi veta att det va solnedgång vid sex och styrde därför våra steg mot stranden och slog ner våra små stjärtar och avnjöt en fin syn. Åt lite mat på ett riktigt mysigt ställe med liveband och vi gungade med i rytmen sen blev det en öl eller två för att en en gång fira vår semester ;). Vi hade blivit rekomenderade ett ställe här som heter sky garden, en klubb med fem vångingar, skitcoolt ställe och mycket omtyckt av backpackers. Där blev det att svänga våra lurviga och svettas lite till i folkmängden!
Kom hem och hoppade rakt ner i poolen för att svalka av oss.

Just nu ligger mina kära små tutteduvor och sussar i sängen och jag har tagit mig i kragen att gå upp och blogga enbart för eran skull, vi är lite dåliga på det där med bilder men det kommer en bildbomb inom de snaraste dagarna :) håll utkik.

I natt ska vi bege oss ut på en vandring upp för en vulkan och få se the sunrise. Eftersom vår dygnsrytm nu mer är helt omvänd så blir det nog inga större problem att komma upp vid 1 tiden inatt.
Våra kroppar lär få en rejält chock visst har vi svettats så fort man bara reser sig från en stol eller bara sitter still, men nu blir det ansträning så vi får se hur våra kroppar tar sponsring på detta!

Nu ska jag avnjuta en annanasjucie, tjingelingis / seriösa empan

Jag kanner mig som en kandis!

Haha! Hejhej!
Har har vi en trotttjej89 som precis har vaknat och gick ner till receptionen for att fixa lite med internetbanken och fora over pengar till mitt svenksa kort eftersom mitt norka visa kort av nagon anledning inte funkar. Men det verkar ju inte heller vara det lattaste har, man maste typ skriva vn eller nagot, fattar inte. :P Det ar ju iaf att jag har en Anders som funkar som en minibank. :)
Jag kan ju forvana alla som ska aka hit till vietnamn, tex eve som har likadant norsk kort som mig att var beredd pa att det kanske inte funkar och ta ut lite pengar innan. Typ sadar nagra milljoner dong! :P
Jag tror det ar torsdag idag. Sa jag tanke borja lite med att skriva om i Tisdags kvall. Som var nyarsafton har, typ. Det var iaf en valdigt rolig kvall, vi fick mycket uppmarksamhet som bara den. Man kanner sig som en kandis! Alla stannar upp, kollar pa en och sen kommer ett super smile och ett glatt ''Hello!'' :) Vietnameserna ar verkligen hur sota som helst! Alla barn tycker verkligen ocksa det ar hur kul som helst med turister, de ler, vinkar och sager Hello de med hur lyckliga som helst. :) Folk vill ju ta foton med en och allt mojligt. :)

Tydligen gor man inte sa mycket har pa nyarsafton, man gar mest runt i staden, och det markte vi om man sager sa! Hur mycket folk ute som helst har i Ho chi Minh, man kan typ inte fram och man fick tranga sig fram egenom kaoset av mopeder. Och nar de tutade sa tutade Anders tillbaka, de tyckte de ju saklart var valdigt kul ocksa!
Vi var iaf ute och at pa en bat i Saigon River. Det var ju ganska romantiskt, och kul for det var vi inte beradda pa! Vi var pavag for att kolla in menyn pa baten som lag vi vattnat, sen tog vietnameserna mer eller mindre tag i oss, satte oss pa en liten bat och skjutsade oss till den stora baten som precis hade borjat aka ivag. Men vi fick ju god mat och en flaska vin sa det var det val vart! :) Dessutom fick vi ju se staden fran floden. Det var ju ocksa en upplevelse. :)
Staden ar valdigt fin, valdigt ren och hur billig som helst, aven om det inte kanns sa nar man slanger ivag typ en milljon for en middag. :) Sen ar det sjukt fint pyntad men det ar nog bara for att det ar nyar nu. Det kommer bilder sasmaningom. :)
Igar var vi pa krigsmuseumet fran vietnamnkriget. Det var valdigt haftigt, man fick se stora Krigsmaskiner, helikoptrar och jetflyg. Man fick  aven se doda barnfoster som hade blivit utsatta for kemiska bomber, agent orange. Det fanns sjukt mycket bilder fran kriget och man fick se hur det sag ut dar amrikanerna holl vietnameserna fangade sag ut! Med tortyrredskapen och allt! Rekomenderar alla som aker till Ho Chi Minh att ga dit, man far se valdigt mycket for pengarna om man sager sa. Starka bilder pa barn som blivit missbildade och sa vidare pa grunda av alla gifter som amerikanarna slappte ut.
Jag var aven pa tva av de finaste resturangerna i mitt liv pa samma dag. haha! Kvallen avslutades namligen pa en sky bar och en resturang som heter Chill! Servicen var sjukt bra, utsikten med och maten var val sadar. :P Vi fick dock ta en taxi tillbaka till hotellet for att anders skulle byta till langbyxor istallet for shorts. :P Vi gjorde av med ett par miljoner for mat, vin och nagon drink men det var det ju helt klart vart for den utsikten. Det ar ju egentligen inte sa mycket for oss. Man kan ju latsas att man ar rik har. :P

Vi har det iaf super bra har i Ho Chi Minh och tankte leka kandisar en dag till och sedan dra oss norrut. Hoppas det ar bra dar hemma med och pa Bali! :)

Hallå BALI!!!

Vi är nu framme på Bali. Man kan väl säga att det var tre väldigt trötta tjejer som efter 30 vakna timmar och med 3 timmars sömn i kroppen klev av flyget och fortsatte mot Kuta beach för att leta boende. Efter några timmars svettigt letande fann vi Ayu Beach Inn. Helt ok boende till bra pris. 2 pooler och frulle ingår J Vi tog en tidig kväll efter att snabbt ha spanat in staden. Efter en välbehövlig sömn tog vi oss idag till stranden och spanade in alla surfare och fick både hopp och tvivel om surfing. MEN, detta måste vi väl testa när vi nu är här!! Om det så blir till att ligga på brädan på stranden eller bara ligga på brädan o guppa lite i vågorna så är det surfing a la Emelie, Evelina och Frida style ;) men enl strandpojkarna så var vi väldigt sexiga och alla lovade att de skulle lära oss att surfa… små balineser som ser ut som tretton-åriga pojkar som ska rädda tre valar utan särskilda simkunskaper i vattnet?? Tror vi kör life-jacket stylen även under denna aktivitet! Fortsättning följer…..

Nu sitter vi på balkongen och dricker öl, Bintang, och vi har alla insett att Frida lider av enorma, helt extrema, svettproblem. Det blir märken vart än hon sitter, men det är ju tur att det är ngn som märks. Enligt Alla får ligga-boken som Malin föreläste för oss ur så är det bara positivt att sticka ut. Så Fridas förutsättningar för kvällen är ju i alla fall höga. Hon har dessutom blivit lovad av en försäljare att om hon köper skor av henne så kommer hon få en pojkvän som stannar med henne resten av livet så om skorna klarar av att hålla sig kvar på Fridas fötter så följer de med ut ikväll. Så håll era tummar o tår, funkar inte detta så får ni sända hit absolut torr för hela kroppen.

Over and out!

chào anh! Happy New year Vietnamn!!

Med lite hjalp fran var reseptionist pa vart nya hotell sa fick vi till ett vietnamesiskt Hej! :)
Utan att att vi visste om det sa ar det tydligen nyarsafton har i vietnamn om vi har fattat det ratt! Jag vet inte hur man firar det men det marker vi nog sa smaning om! :) Vi har precis kommit till ett hotell har i Ho Chi Minh. Faktiskt fint och ganska billigt med, vi kunde ha hittat billigare men har har vi gratis internet och datorer, woohoo! :) Har verkar det namligen inte finnas nagra internetcafeer..
Det verkar iaf vara en valdigt trevlig stad sa har langt :) Alla ar valdigt hjalpsamma och verkar inte vara sa trotta pa turister som Thaiisarna. :) Idag blir det nog en lite lugnare dag, bara ga runt och kolla lite i staden och fira nyar, igen! :) Imorgon ska vi nog till vietnamnkrigs museumet och lite annat kul. :)

Ciao fran Anders och mig :)
Hoppas alla andra har det bra forresten! :)

One night in Bangkok..

And the worlds your oyster!!

Igar fick Anders biff, da blev han glad! Om det ar nagon som ska aka till Phi Phi snart sa kan vi verkligen rekomendera resturangen Unnis. lite dyrare, men sa mycket battre!!
Imorse blev vi iaf klara med underbara Phi phi och det var dags att lamna bade denna fantastiska o, Mia och Carro.. :/ Det blev ett snabbt farval innan vi drog oss ner till hamnen och hittade baten som skulle ta oss till Phuket. Efter mycket vacker sang fran Anders sida under turen var det dags att aka taxi och sova lite. Efter lite om och men sitter vi nu i Bangkok igen, i samma getto som for nagra veckor sen. MEN pa ett mycket finare hotell till ett mycket battre pris! Jag tror vi borjar lara oss hur det funkar har nere ,)
Planen ar iaf att vi aker till Ho Chi Minh i Vietnamn imorgon iaf. Jag langtar nagot sjukt mycket efter att fa se nagot annat an Thailand nu! Sa med stora forvantningar tror jag faktiskt att jag kryper i sang for kvallen eftersom vi ska ga upp vid ca 6 timmar! WOOOOOHOOO! :D
See yaaa, dont wanna be yaa! Anders och Johanna :)

HEJ HEJ

Hej och hå!

Dags för lite uppdatering från oss tre som blev kvar på Koh Lanta. Vi stannade tre dagar extra medans andra delen av vårt sällskap hoppade på båten till Koh Phi Phi. Fridas vänner, Malin och Jossan joinade oss istället, sköna brudar det där som vi hoppas på att möta upp snart igen i ngn annan del av Asien. Det har varit slöa dagar på stranden med sol o bad, afterbeach o sena nätter trots öns lugna tempo. Gårdagskvällen blev en av veckans höjdpunkter då vi med trötta steg tog oss till en restaurang på stranden för att få äta en sista flied lice with chicken och ta farväl av Jossan o Malin, utan några som helst särskilda förväntningar på vad kvällen hade att erbjuda, men ack så lyckat det blev.

Resturang/bar arbetarna började helt plötsligt med eldshow sådär vid 11 hugget och hujeda mig va bra det va. Dom svettades och vi svettades, det kan jag lova!

Efteråt går dom runt och frågar lite om man tyckte det va bra och om vi hade det trevligt , sådär som man brukar göra men så tar den söta thaien upp ett block och en penna,

-         Jag skulle gärna vilja lära mig lite svenska fraser som kan vara bra att använda, är det okej?

Självfallet tänkte vi och började lära ut med dom svenskalärar kapasiteter vi allihop sitter inne med.

Fler block och fler pennor kommer upp och alla flockas runt oss där vi satt och vill vara delaktiga och lära sig, och att en thai kan få till en östgötsk dialekt och utala orden rätt är båda roligt och imponerande J

Även vi fick lära oss att både prata och räkna lite på thailändska, utalet är väl det som behövs filas lite extra på, annars satt det som en smäck.

Men det som är det bästa av allt är att man kan ha så kul ihop och klicka så bra med varandra fast man inte riktigt förstår vad man pratar om eller vad man skrattar åt.

Kvällen bestod av massvis med skratt och åter skratt, lärdom och nya vänner!

Detta är en kväll man kommer komma ihåg, och vi kommer förhoppningsvis att komma tillbaka!

Vi sitter nu på flygplatsen i phuket och ska ta oss till okänd destination, så i nästa inlägg får ni lära er hur man på bästa sätt fördriver 18 timmar på en rolig flygplats med inga gränser för vad för bus vi kan hitta på!

Följ oss här samma tid, samma kanal!

Med soliga och varma hälsningar Emelie , Frida och Evelina

Ha det bäst men utan oss blir det inte riktigt lika kul på fest.

P.S I have a chicken in my head, no..WE have a chiken in the head D.S

Hitta Nemo plus mycket mycket mer!

Här är vi påväg ut med speadboaten till öarna runt Koh Lanta :)

Här ligger Twinsen och steker :)

Carro och Anders ute och äter på en "fin" resturang i Saladam ;)

Tjenare tjenare alla hemma i Sverige och Norge!
Sorry för att vi har varit sjukt dåliga på att uppdatera, men vi är mitt uppe i våran dröm här så vi har lite dåligt med tid. :P
Nog om det! Vi har mycket nytt att komma med sen sist. I Tisdags hyrde vi en speadboat och åkte runt till fyra olika öar runt om Koh Lanta. Det var jag, Anders, Maria, Carro, Frida, Emelie, Evelina, Malin, Jossan, Valle och Andreas. Så båten var full! Vi simmade in i Emerald cave, sjukt häftigt! Vi simmade egenom grottan som var ca 80 m lång och helt bäcksvart, men som tur va så hade vi en mycket säker guide som man kunde hålla i handen om man var lite rädd. ;) Efter en liten stund såg vi ljuset och kom ut till en väldigt vacker strand med lite jungel i bakrunden som sen gick över till berg som går rakt upp i luften och är säkert flera hundra meter höga. Hur vackert som helst. Det gillade vi allihop! Jag ska se om jag kan hitta några bilder därifrån senare. :) Sen snorklade vi på flera ställen, väldigt vackert!! Sjukt mycket fina fiskar, i alla former och färger! Min favorit var en regnbågsfärgad fisk, ganska stor som blev helt nyonfärgad när solen lyste på den. Och så hittade vi Nemo och hans pappa Marwin. Ganska kul, för det såg ut precis som i filmen, hitta nemo när de är bland corallreven. En liten och en stor "clownfisk" som de iaf heter i filmen. ;) Självklart så lyckades Mia på något sätt slå i foten i en sån taggig grej som finns bland corallen. Jag tror egentligen att de är ganska farliga men en av thaiisarna vi åkte med slog lite på det med en snorkel och sa att det inte var någon fara, så vi litade på honom. :) Lätt den bästa dagen så här långt på resan skulle jag vilja säga! :D

Sen blev det kväll och var dags för mer buckets, vissa mer än andra kan man ju säga. En riktigt blöt kväll för vissa i gänget i Tisadags mitt ute i ingenstans på Koh Lanta. Men det var det värt på onsdagen, eeeeller? ;)

På Onsdag drog jag, Anders, Mia och Carro vidare till Pippi Långstrumpsön, det vill säga Koh Phi phi! Några dåliga magar lite här och där, men det är ju sånt man har piller med sig för ju! En lagom lång båtresan på lite mer än en timme var precis lagom för att vissa av oss skulle hinna bränna oss på benen. Det vill säga den sexiga shorts-brännan!! Väligt vacker tur till den  fantastiska ön. Mycket häftiga, höga öar och kristallklart vatten! Vi letade upp vårt hotell snabbt och lätt. Detta är verkligen en speciell ö, här finns inga bilar, inga mopeder! Hur mysigt och skönt som helst, om amn ska ta sig någonstans så går eller cyklar man. Man kan ta taxi, men det är med båt. :) Väldigt litet och mysigt med små gator. Lite strand på eftermiddagen och sen blev det en lite lättare utgång på kvällen. Phi phi är en festö! Det är en sak som är säker, men tusen gånger bättre och charmigare än Koh phangang! Fullt av svenskar, svenskar, svenskar och en och annan britt! Vi var iaf på Rolling Stones bar där det stämingen var på topp med livemusiken!

Fredagen spenderades på stranden, på en strand utan vatten. Nästan iaf. Tidsvattnet hade tagit allt vatten med sig så det fanns inte mycket kvar till oss, eller jo det fanns det ju såklart men vi fick gå en bit för att komma dit.. Men det var det ju såklart värt! Jag älskar Thailand och att vara på semester! Vi kunde inte ha haft det bättre tror jag inte! På kvällen var jag och Anders nere på stranden och kollade in eldshowerna! Helt sjukt hur duktiga de är, och de flesta ser inte ut att vara en dag äldre än 15! Imponeraden hur se bara leker med elden som ingenting!

Nu är vi äntligen på Lördag, det vill säga idag. Iadg har vi varit ute på sjön heeela dagen. Jag har börjat flossa på bröstet, men det är bara för att jag tycker det är snyggt! :) Idag tog vi ingen privat båt utan åkte med massa annat trevligt folk. :) Vi har varit på Maya Bay där filmen The Beachblev inspelad. Vilken strand säger jag bara! Hur fint som helst! Världens finste sand, världens finaste vatten, världens finste berg och 1000 turister på samma strand. Vi har kanske inte så fina bilder därifrån för vart man än kollade så var det turister men det var helt klart värt att se! Sen var vi på massa andra fina öar och snorklade såklart men nu börjar jag bli lite trött på att skriva faktiskt. En underbar dag på havet med massa sol, bad och trevliga turister från hela världen. Förutom fransmännen, inte mina favoriter om jag får säga det själv. ;) Mia och Carro är ute på byn och träffar lite svenska kompisar så vi kanske kan få en uppdatering om det imorgon om vi har tur och kanske från våra små vänner som fortfarande är kvar på Koh Lanta men åker till Phuket imorgon för att ta sig från Thailand och ut på nya äventyr. :)

Sov gott om ca sex timmar där hemma! Puss och kram Johanna och Anders :)

Koh Lanta !

ÅÅåh koh lanta är en paradisö ! Skulle kunna flytta hit ;) LOOOOOOOVE IT!
Vi har ju inte haft så jätte fint väder under början av vår resa så bruna hade vi då inte blivit.
Men när vi efter många timmar kom fram till paradisön såg vi på stjärnorna att solen skulle komma fram dagen efter... Vilket den gjorde.   Vi alla "glömde" solskyddet och stekte i solen.. Insåg inte förns vi kom hem att jaa, tomater hade vi blivit. :) hahaa Men det är det värt. Lite solbränd ´har väll ingen dött av. :)
Igår vilade vi våra kroppar och åkte som sagt på en liten utflykt. Väldigt mysigt och kul..
Idag kommer Malin och Jossan, Jippi!
Så idag blir det solning men MED solskydd ! haha.
I morgon ska vi hyra oss en speed boat och åka ut till fyra olika öar runt här och snorkla ;)
Tack för mig hej / FRIDA

En tur runt ön! :)

dag har vi åkt på långtur runt hela koh lanta med egen chaffis/guide. Vi fick se en massa fint och intressenat, så vi kan rekomendera att bo på wonderfull resort om ni är på koh lanta, och då hyra en bil för en dag. Vi har badat i nationlparken och det va sjukt fint. Väldigt svettig färd och soligt som bara den, men det är fint som snus det!
Nu är vi jäkligt trötta och ska snart ner mot havet eller stan och äta.

Anders på stranden :)
en pir ute på oldtown , himlans vacker utsikt!

Vi kanske ser trötta ut, men det är vi inte! ;)

Puss!

Så här vackert var det! :D

Här sitter vi i vår tucktuck, kädes som att den skulle gå sönder hela turen. :P

Nationalparken

Äckelfärja till Koh Phangang

Eve påväg till Koh panhang :)

Sötis Eve på båten! :)

Frida sjuuuuunger!

Frida sjuunger!

Sooool!

Hejhopp!!
Idag har vi haft sol och vilken sol sen. Vi alla fem har nog bränt oss lite grann idag, vissa mer och andra mindre. Eller vad säger ni kompisar? ;) Jag kan säga att det är någon som ser ut som en söt liten kräfta. :P
Men nu till dagens största nyhet, Mia och Carro har kommit till Koh Lanta och bor nu på samma hotell som vi!! :D:D:D Btw så bytte vi resort idag, vi var uppe med tuppen och letade och hittade ett jätte mysigt resort med fina bongalos till ett bra pris för oss allihop. :) Så nu sitter jag i receptionen/baren som heter ying & yang. :) Efter det smidiga bytet med hjälp av den gulliga personalen drog vi oss ner till stranden och har pressat hela dagen. Mia och Carro hann också sola lite och få i sig god mat efter flygturen på vår numera favorit resturang som ligger på Long beach och är hur mysig som helst! Idag har varit en dröm enligt min mening, man har många av de människor man älskar mest runt omkring sig, man är på paradisön, ligger vid stranden och baren jämte spelar skön musik hela dagen! Vissa kanske inte är lika nöjda efteråt med lite smärtor osv. :P Men nu ska vi in och äta i huvudstadden här på Koh Lanta som jag inte kommer ihåg vad den heter men det ska bli mysigt iaf. :)
Ha det bäst där hemma, see yaa!

Johanna :)

Antligen framme!

Hejhej Bloggen!
Efter en laaaang dags resande sa ar vi antligen framme pa Koh Lanta! Vi borjade var resa imorse kl 06.00, sedan dess har vi akt bil, buss, farja, buss, bil, buss, farja,farja, buss!!! Typ i hundra ar, ett tag kandes det som att vi aldrig skulle komma fram! Men nu sitter vi har, pa ett hotell vid Long beach dar vi ska bo i jatte mysiga bungalos inatt.. Det har varit en lang dags resande, aven om jag har sovit mig igenom den har dagen sa ar jag anda trott och langtar efter sangen.. Hoppas ni har det bra dar hemma, jag har sett pa fb att ni har sno i smaland iaf. Vi hoppas pa toppen vader imorgon och sen skon dag pa stranden! .D

Johanna & Anders

Hallååååjsan

Nu har vi snart avklarat våran tid på Koh samui och ska snart åka vidare mot Krabi och Koh lanta sidan!! ;)
Där ska vi då möta upp Mia och hennes vän och Malin och Jossan!! Om vi hittar varandra ! Haha
Jag vet att man är lite dålig på att uppdatera men det blir så när internet inte finns överallt och massa saker man gör hela tiden ;) eller ork ?!

Koh Samui... Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det, hade hört så mycket gott om det, silver beach från mina systrar men kan nog inte hålla med riktigt.. I försig har det inte varit så bra väder här så kanske därför man inte fått sin paradis känsla. Men visst är det fint och bra, tycker iochförsig det om allt, allt utom svergie haha ;)
Vi har iallafall varit på stranden, prövat bananapanncake och kycklingspett från motorcyckel, Gått på bra/dåliga resturanger, Helkroppsmassage och då menar jag HELKROPPS!! Reggae bar, svettas, frysit, åkt på tur runt hela ön, ridit elefant. :)
Sen har jag fått en favorit här, Fruit shake ... MUMMSSS!!!
Nu kallar mina kära kompis på mig och vi ska dra ut på en liten tur på stan..

Hoppas ni har det bra i svergie och världen :) Ses snart!
PUSS FRÅN FRIDA!!

Dansa under fullmoon och känna solen gå upp igen

Nu har man avklarat ett par dagar av lite fest och jag måste bara säga att fullmoon är det bästa fest jag varit med om!
Vi har hört mycket , och olika åsikter om fullmoon men nu har man fått sig en egen uppfattning och jag vill dit igen och igen och igen!

Kvällen började med lite mat och en och annan öl, vi öppnade upp burkarna med nyon färger och började måla, hjärtan, blommer prickar och sträck fick täcka våra "brun brända" kroppar.
Efter att ha fått i sig lite alkhol så tog vi vårt pick och pack och drog oss ner mot stranden där det spelades musik, och man känder rytmen i blodet ;).

Timmarna sprang iväg och nu började även solen komma upp.
Att stå där i havet, dansa till musiken och känna solen värma en och vinden ta tag i håret , det va helt magiskt.

Jag kan i alla fall säga att dit vill jag igen!!, och en sak till vi är nu stora fans av buckets!!

Puss och kram från empan, ha det bra, det va jag som sa! :D

magsjuk?

Frida här!

Denna dag har varit väldigt bra, vi har solat och badat som på en riktig semester, druckigt goda frukt shakes och bara njutit av dagen på stranden.

Senare gick vi ut och åt och jag blev då lite risig i buken, hindrade mig dock inte för lite chang och strandhäng tills magen sa emot. SÅ nu ligger jag på hotellet och dom båda Ena är ute och dansar rumpa..

Imorgon blir det stranden, förhoppningsvis.. Sen är det full moon! ;)
Och sen på måndag bär det av till Koh Samui.

Men lite bilder ska ni då få se iallafall... ;)

Utanför Siamcenter i Bangkok.

Khosan road, (Stavas ?!)

Även julsträmmning i bangkok ;)

Frida, Emelie. Redo för vår första resa runt i thailand- Första stopp Koh Phangan.

Första stranddagen!! ;) som vi längtat!

och sist men inte minst, Det fina kärleksparet !

Puss från mig! Hörs snart igen..

Koh phangan...

Heeeeeeeej alla fans!

Nu sitter vi på båten mot Koh phangan efter både flyg och svettig buss.

Boende är fixat och klart och vi är nu redo för mega fest på FULL MOON PARTY!!!

Vi startar med 3 nätter här och ska sedan vidare till grannön Koh Samui för att utforska..

Dock vet vi inte hur våra magar och huvun mår så kanske stannar här lite längre..

Detta är det bästa med oss, vi tar det som det kommer.. kanske DEMOKRATI…

Nu ska vi ta och tillägga att vår fina vän evelina har joinat gruppen och vi är nu fulländade!

Livet leker och vi njuter, äter nötter så det sprutar ur öronen och dricker singha så vi får en tatch av den thailänska feelingen :)

Skrääääääckupplevelse nr 1!!

Johanna här, för första gången, WOHOOO!
Tillbaka till båten vi sitter på, jag och Emelie var tvungna att gå på toaletten efter den långa och svettiga bussturen, så det fick ju bli här på båten. Båten är typ från 1800-talet någon gång och har nog aldrig blivit städad. Det var något av det äckligaste jag har varit med om, en ”ståtoalett för tjejer” kan man säga. Man får stå upp och kissa och sen skölja ner med lite vatten som står i en hink vid sidan av ”hålet”. Man vill inte röra på någonting och det finns inget toalettpapper, hur äckligt som helst. Men det är nog bara att vänja sig..

Men nu vet iaf alla att jag lever.. och Anders med såklaaart!

Nu är det kväll!!

Vi ligger nu nerbäddade i våra reselakarn som har verkligen kommit till användning på detta hotell… Nu är vi riktiga backpackers.. J

Väldigt trötta var vi när vi kom fram så vi tog oss till hotellet och gick direkt till första bästa restaurang  där det bjöds på lite från alla nationaliteter och lokal öl, zinga !

Paret beslutade sig för att ta kvällen men vi unga snärta damer gick en liten tur i Haad Rin, med strand promenad och hittade oss till the big beach, Full moon party, stämningen, musiken och dom underbara goda buckets ville få ner oss i strömmen men armhålorna sa NEJ, vi tar det i morgon ;)

Så med det sagt säger vi god natt för denna dag och säger vi hej till stranden för att jobba på färgen och för att sedan äga full moooooooooon !!! See ya on the other side !!

Från oss alla till er alla, Hoppas ni är avensjuka för vi har inte blivit magsjuka!!

Ching chong!

Dags för mig, Elvira (och elefanten i sammanhanget), att skriva ett par rader. Jag gjorde ju faktiskt ett hedervärt försök för några dagar sedan att ge en uppdatering här, men tog tydligen för lång tid på mig så när jag tryckte på "Publicera" loggades jag ut, och allt jag skrivit var borta. B o r t a. Ni kan ju tänka er, ilskan och frustrationen visste inga gränser, och därav blev det heller inget inlägg av mig den gången!
I vilket fall. Jag är ju den enda av oss apor och elefanter som fortfarande inte lämnat landet Norge. Så utan mina apor i 37 dagar till försmäktar jag i detta land, innan även jag ger mig av mot sydligare breddgrader. Tanken är nämligen att jag den 12 februari sätter mig på planet och far ner till Tanzania. Där ska jag först steka mitt bleka skinn några dagar på Zanzibar, för att sedan flytta in i mitt rullande hem för de nästkommande 2 månaderna. Vi är alltså 10 st som ska bila genom Tanzania, Malawi, Zambia, Zimbabwe, Botswana, Namibia och avsluta i Sydafrika. Resfebern har inte infunnit sig än, men den kommer väl! :))
Nu har jag iaf mindre än en månad kvar på jobbet och till ledighet på obestämd tid, det känns jättekonstigt! Tills dess väntar jag bara på uppdatering från mina små apor i Asien :) Längtar efter er!
Kos dere!
KRAM

Framme!

Halla dar hemma!

Nu sitter jag har i thailandet och ska foroka uppdatera er om vad som hander , Vi har hunnit med en hel del pa bara en dag.

Borjar med den underbara flygresan..
Borjde att styra var kosa mot stockholm och arlanda, taggade allihop i vantan pa att vart flyg skulle lyfta.
Inchekning, vaxling och saklart lite fardkost inhandlat.
Forsta planet gick till london, nasta tog vi till inden, och i indien va det meningen att vi skulle vanta 13 timmar men dom hade pa nagot vanster fixat ett nytt flyg till oss som skulle ga tva timmar efter.
Och nu antligen ett dygn efter kom vi nu fram till Bangkok.
Taxifard och sen driket i sangen.

Forsta dagen i Bangkok, vi tog oss in till sjalva karnan av staden (siam), kollade in det stora shoppingcentret. Tog en svang pa nagon marknad men kande att vi ville se lite mer stallen som kandes som thailand (som vi tankte oss thailand) Trangde in oss i en TukTuk och stydre var fard mot kosanroad, val framme hittar vi till gatan vi hort sa mycket om och ja det var en jakla massa backpackers och thailandarna kunde till och med prata bade svenska och norska haha, vad har hant egentligen.. men det va i alla fall valdigt roligt att se och jag gillade det stallet.

Langtaxifard tillbaka och sen en skon somn pa det satt fint.
Har precis avnjutit en stadig frukost haha..alla andra ligger och sover och da passar jag pa att uppdatera er lite!

Det kommer komma upp bilder sa smaning om!
Sa hall utkik!

Saknar er dar hemma hoppas ni har det bra for det har vi !