Hitta Nemo plus mycket mycket mer!



Här är vi påväg ut med speadboaten till öarna runt Koh Lanta :)





Här ligger Twinsen och steker :)



Carro och Anders ute och äter på en "fin" resturang i Saladam ;)


Tjenare tjenare alla hemma i Sverige och Norge!
Sorry för att vi har varit sjukt dåliga på att uppdatera, men vi är mitt uppe i våran dröm här så vi har lite dåligt med tid. :P
Nog om det! Vi har mycket nytt att komma med sen sist. I Tisdags hyrde vi en speadboat och åkte runt till fyra olika öar runt om Koh Lanta. Det var jag, Anders, Maria, Carro, Frida, Emelie, Evelina, Malin, Jossan, Valle och Andreas. Så båten var full! Vi simmade in i Emerald cave, sjukt häftigt! Vi simmade egenom grottan som var ca 80 m lång och helt bäcksvart, men som tur va så hade vi en mycket säker guide som man kunde hålla i handen om man var lite rädd. ;) Efter en liten stund såg vi ljuset och kom ut till en väldigt vacker strand med lite jungel i bakrunden som sen gick över till berg som går rakt upp i luften och är säkert flera hundra meter höga. Hur vackert som helst. Det gillade vi allihop! Jag ska se om jag kan hitta några bilder därifrån senare. :) Sen snorklade vi på flera ställen, väldigt vackert!! Sjukt mycket fina fiskar, i alla former och färger! Min favorit var en regnbågsfärgad fisk, ganska stor som blev helt nyonfärgad när solen lyste på den. Och så hittade vi Nemo och hans pappa Marwin. Ganska kul, för det såg ut precis som i filmen, hitta nemo när de är bland corallreven. En liten och en stor "clownfisk" som de iaf heter i filmen. ;) Självklart så lyckades Mia på något sätt slå i foten i en sån taggig grej som finns bland corallen. Jag tror egentligen att de är ganska farliga men en av thaiisarna vi åkte med slog lite på det med en snorkel och sa att det inte var någon fara, så vi litade på honom. :) Lätt den bästa dagen så här långt på resan skulle jag vilja säga! :D

Sen blev det kväll och var dags för mer buckets, vissa mer än andra kan man ju säga. En riktigt blöt kväll för vissa i gänget i Tisadags mitt ute i ingenstans på Koh Lanta. Men det var det värt på onsdagen, eeeeller? ;)

På Onsdag drog jag, Anders, Mia och Carro vidare till Pippi Långstrumpsön, det vill säga Koh Phi phi! Några dåliga magar lite här och där, men det är ju sånt man har piller med sig för ju! En lagom lång båtresan på lite mer än en timme var precis lagom för att vissa av oss skulle hinna bränna oss på benen. Det vill säga den sexiga shorts-brännan!! Väligt vacker tur till den  fantastiska ön. Mycket häftiga, höga öar och kristallklart vatten! Vi letade upp vårt hotell snabbt och lätt. Detta är verkligen en speciell ö, här finns inga bilar, inga mopeder! Hur mysigt och skönt som helst, om amn ska ta sig någonstans så går eller cyklar man. Man kan ta taxi, men det är med båt. :) Väldigt litet och mysigt med små gator. Lite strand på eftermiddagen och sen blev det en lite lättare utgång på kvällen. Phi phi är en festö! Det är en sak som är säker, men tusen gånger bättre och charmigare än Koh phangang! Fullt av svenskar, svenskar, svenskar och en och annan britt! Vi var iaf på Rolling Stones bar där det stämingen var på topp med livemusiken!

Fredagen spenderades på stranden, på en strand utan vatten. Nästan iaf. Tidsvattnet hade tagit allt vatten med sig så det fanns inte mycket kvar till oss, eller jo det fanns det ju såklart men vi fick gå en bit för att komma dit.. Men det var det ju såklart värt! Jag älskar Thailand och att vara på semester! Vi kunde inte ha haft det bättre tror jag inte! På kvällen var jag och Anders nere på stranden och kollade in eldshowerna! Helt sjukt hur duktiga de är, och de flesta ser inte ut att vara en dag äldre än 15! Imponeraden hur se bara leker med elden som ingenting!

Nu är vi äntligen på Lördag, det vill säga idag. Iadg har vi varit ute på sjön heeela dagen. Jag har börjat flossa på bröstet, men det är bara för att jag tycker det är snyggt! :) Idag tog vi ingen privat båt utan åkte med massa annat trevligt folk. :) Vi har varit på Maya Bay där filmen The Beachblev inspelad. Vilken strand säger jag bara! Hur fint som helst! Världens finste sand, världens finaste vatten, världens finste berg och 1000 turister på samma strand. Vi har kanske inte så fina bilder därifrån för vart man än kollade så var det turister men det var helt klart värt att se! Sen var vi på massa andra fina öar och snorklade såklart men nu börjar jag bli lite trött på att skriva faktiskt. En underbar dag på havet med massa sol, bad och trevliga turister från hela världen. Förutom fransmännen, inte mina favoriter om jag får säga det själv. ;) Mia och Carro är ute på byn och träffar lite svenska kompisar så vi kanske kan få en uppdatering om det imorgon om vi har tur och kanske från våra små vänner som fortfarande är kvar på Koh Lanta men åker till Phuket imorgon för att ta sig från Thailand och ut på nya äventyr. :)

Sov gott om ca sex timmar där hemma! Puss och kram Johanna och Anders :)

Kommentarer
Postat av: Mamma Kari

Kjære dere. Det er bra og høre fra dere. Høres ut som dere har det fantastisk. Kos dere videre på deres livs reise. Her går alt bra. I helgen nå har vi hjelpet søster og bror med flytting. De er nå i ferd med å komme i orden i sine nye boliger. Pappa og jeg har i dag vært på besøk hos dem begge i kr.sand. Klem mamma. Ps. Pass på dere selv

2012-01-22 @ 22:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0