Jag kanner mig som en kandis!


Haha! Hejhej!
Har har vi en trotttjej89 som precis har vaknat och gick ner till receptionen for att fixa lite med internetbanken och fora over pengar till mitt svenksa kort eftersom mitt norka visa kort av nagon anledning inte funkar. Men det verkar ju inte heller vara det lattaste har, man maste typ skriva vn eller nagot, fattar inte. :P Det ar ju iaf att jag har en Anders som funkar som en minibank. :)
Jag kan ju forvana alla som ska aka hit till vietnamn, tex eve som har likadant norsk kort som mig att var beredd pa att det kanske inte funkar och ta ut lite pengar innan. Typ sadar nagra milljoner dong! :P
Jag tror det ar torsdag idag. Sa jag tanke borja lite med att skriva om i Tisdags kvall. Som var nyarsafton har, typ. Det var iaf en valdigt rolig kvall, vi fick mycket uppmarksamhet som bara den. Man kanner sig som en kandis! Alla stannar upp, kollar pa en och sen kommer ett super smile och ett glatt ''Hello!'' :) Vietnameserna ar verkligen hur sota som helst! Alla barn tycker verkligen ocksa det ar hur kul som helst med turister, de ler, vinkar och sager Hello de med hur lyckliga som helst. :) Folk vill ju ta foton med en och allt mojligt. :)

Tydligen gor man inte sa mycket har pa nyarsafton, man gar mest runt i staden, och det markte vi om man sager sa! Hur mycket folk ute som helst har i Ho chi Minh, man kan typ inte fram och man fick tranga sig fram egenom kaoset av mopeder. Och nar de tutade sa tutade Anders tillbaka, de tyckte de ju saklart var valdigt kul ocksa!
Vi var iaf ute och at pa en bat i Saigon River. Det var ju ganska romantiskt, och kul for det var vi inte beradda pa! Vi var pavag for att kolla in menyn pa baten som lag vi vattnat, sen tog vietnameserna mer eller mindre tag i oss, satte oss pa en liten bat och skjutsade oss till den stora baten som precis hade borjat aka ivag. Men vi fick ju god mat och en flaska vin sa det var det val vart! :) Dessutom fick vi ju se staden fran floden. Det var ju ocksa en upplevelse. :)
Staden ar valdigt fin, valdigt ren och hur billig som helst, aven om det inte kanns sa nar man slanger ivag typ en milljon for en middag. :) Sen ar det sjukt fint pyntad men det ar nog bara for att det ar nyar nu. Det kommer bilder sasmaningom. :)
Igar var vi pa krigsmuseumet fran vietnamnkriget. Det var valdigt haftigt, man fick se stora Krigsmaskiner, helikoptrar och jetflyg. Man fick  aven se doda barnfoster som hade blivit utsatta for kemiska bomber, agent orange. Det fanns sjukt mycket bilder fran kriget och man fick se hur det sag ut dar amrikanerna holl vietnameserna fangade sag ut! Med tortyrredskapen och allt! Rekomenderar alla som aker till Ho Chi Minh att ga dit, man far se valdigt mycket for pengarna om man sager sa. Starka bilder pa barn som blivit missbildade och sa vidare pa grunda av alla gifter som amerikanarna slappte ut.
Jag var aven pa tva av de finaste resturangerna i mitt liv pa samma dag. haha! Kvallen avslutades namligen pa en sky bar och en resturang som heter Chill! Servicen var sjukt bra, utsikten med och maten var val sadar. :P Vi fick dock ta en taxi tillbaka till hotellet for att anders skulle byta till langbyxor istallet for shorts. :P Vi gjorde av med ett par miljoner for mat, vin och nagon drink men det var det ju helt klart vart for den utsikten. Det ar ju egentligen inte sa mycket for oss. Man kan ju latsas att man ar rik har. :P

Vi har det iaf super bra har i Ho Chi Minh och tankte leka kandisar en dag till och sedan dra oss norrut. Hoppas det ar bra dar hemma med och pa Bali! :)

Kommentarer
Postat av: Syster Elin

Ho chi minh låter kanon! Perfekt att få lite restips innan jag själv ska dit! Bilder, bilder, bilder önskas oxå :)

2012-01-30 @ 10:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0